Studijoms.lt

Referatai, konspektai

Verslo ištekliai

Autorius: Miroslavas


Smulkus verslas vaidina pagrindinį vaidmenį mūsų gyvenime, nes jūs dažniausiai susiduriate su smulkaus verslo atstovais: kai gabenate taisyti dviratį, einate kirptis ar pas dantistą, kai einate užkąsti į kaimynystėje esančią piceriją, perkate ryto laikraštį arba vietos parduotuvėje vartote sveikinimų atvirukus Tėvo ar Motinos dienos proga. Smulkus verslas – organizacija, kurios veikla orientuota į vietinę rinką ir kurioje dažniausiai dirba nedaug darbuotojų. Pagal įprastą JAV vyriausybės apibrėžimą „smulkus” verslas – toks, kai jame dirba mažiau negu 500 darbuotojų.


Galvojant apie organizacijų ir valdymo pasaulį, nesunku smulkaus verslo ir nepastebėti. Ne jums vieniems pirmiausia į galvą ateina pavadinimai tokių stambių organizacijų kaip „IBM”, „Exxon” ir „MTV”. Tačiau viskas prasideda būtent nuo smulkaus verslo. Pasvarstykime apie šiuos faktus:

• Daugiau kaip 36 milijonai amerikiečių dirba organizacijose, kuriose mažiau negu 100 darbuotojų. 1992m. 53% visų darbo vietų Amerikoje užėmė žmonės, dirbantys organizacijose, kuriose mažiau negu 500 darbuotojų, t.y. smulkiame versle. Pavyzdžiui, nuo 1988 iki 1990m., kai ,„Jungtinėse Valstijose stambiose organizacijose darbo vietų sumažėjo 500 000, organizacijos su mažiau negu 20 darbuotojų sukūrė 4 milijonus naujų darbo vietų.4

• Iš dviejų milijonų smulkaus verslo organizacijų, susikūrusių 1991m., 20% buvo vieno ar dviejų žmonių veikla – žymiai daugiau, palyginti su ankstesniais modeliais.

Austrijos ekonomistas Josephas Schumpeteris penktojo dešimtmečio pradžioje rašė, kad sveika ekonominė sistema ta, kurią dažnai laužo „daugiametė kūrybinio griovimo vėtra”. Ši vaizdinga frazė tinka ir šių dienų smulkaus verslo pasauliui.


1. VERSLININKYSTĖ IR JOS IŠTEKLIAI

1.1. VERSLININKYSTĖS PRASMĖ

Specifinė verslininkų funkcija – tai sugebėjimas sutelkti gamybos veiksnius – žemę, darbą ir kapitalą – ir panaudoti juos naujiems produktams gaminti ar paslaugoms teikti. Verslininkas suvokia galimybes, kurių kiti verslo vadovai nemato ar jiems paprasčiausiai jos nerūpi. 1 Kai kurie verslininkai, norėdami pradėti gaminti ką nors nauja, remiasi visiems prieinama informacija. Pavyzdžiui, Henry Fordas neišrado automobilio ar darbo pasidalijimo principo, tačiau šį principą jis pritaikė automobilių gamybai nauju būdu – konvejerio principu. Kiti verslininkai mato naujo verslo galimybes. Japonijos elektronikos vartojimo reikmenų giganto – kompanijos „Sony” prezidentas Akio Morita suprato, kad jau esamus kompanijos produktus galima būtų panaudoti naujam produktui – nešiojamam stereomagnetofonui „Walkman” sukurti. „Kalbant iš esmės, verslininkas pirmiausia suvokia poreikį, po to suburia žmonių grupę, sukaupia medžiagas ir kapitalą, reikalingą tam poreikiui įgyvendinti”. Malti kavos pupeles ir parduoti paruoštą kavą – ne naujas dalykas. Nauja – kokybė ir atmosfera, kurias „Starbucks” suteikia šiai veiklai. Iš esmės verslininkas kuria organizaciją, siekdamas pasiūlyti ką nors naujo vartotojams, darbuotojams ir kitiems įtaką darantiems asmenims.

Sveikinimo atvirukų pramonė yra pavyzdys, kaip verslininkai gali rasti rinką, pasiūlę kažką skirtinga. 5,3 mlrd. dolerių mažmeninės atvirukų prekybos rinkoje trijų didžiausių firmų „Hallmark Cards”, „American Greeting” ir „Gibson Greeting” pardavimai sudaro 85%. Tačiau likusieji 15% – daugiau kaip tūkstantis smulkesnių leidėjų – mėgina vieni kitus pralenkti kūrybiškumu ir naujoviškumu. Atsiliepdami į nusiskundimus dėl kartais nusibostančios tradicinių atvirukų tematikos, kai kurie naujieji dalyviai taiko į specialias rinkos dalis. Vienas tokių pavyzdžių – „Sendn Inc.”, viena iš nedaugelio Amerikos afrikiečiams priklausančių JAV sveikinimo atvirukų firmų. Jos įkūrėjas Markas Norrisas pradėjo veiklą, norėdamas patenkinti nusivylusius sveikinimo atvirukų etniniams vartotojams kokybe ir įvairove. Jo atvirukai pardavinėjami keturiuose kontinentuose specialiose parduotuvėse, muziejuose ir didesnėse mažmeninėse parduo-tuvėse. Numatoma išplėsti kompanijos veiklą, kad apimti ir kitus rinkos segmentus. Firma „Cardthartic of Chicago” tenkina homoseksualistų ir lesbiečių rinką. Pirmosios šios firmos atvirukų serijos skirtos tokiems įvykiams įvaikinimo pasiūlymai tos pačios lyties poroms ar kam nors mirus nuo AIDS. Firmos prezidentas Jodee Stevensas pradėjo sumanymą su 90 000 Dolerių asmeniniu kapitalu, o pirmųjų metų įplaukos sudarė mažiau negu 100 000 dolerių. Stevensas tikisi, jog per dvejus trejus metus kompanija taPs nenuostolinga.

Puslapiai: 1 2 3 4 5

Rašykite komentarą

-->