Studijoms.lt

Referatai, konspektai

UAB “Omnitel”

Autorius: Valdas

Istorija
UAB „Omnitel” įkurta 1991 metais. Jos įkūrėjai buvo išeivijos lietuviai verslininkai – ekonomikos mokslų daktaras Juozas P. Kazickas ir Viktoras Gediminas Gruodis. Tai buvo pirmoji Rytų Europoje privati telekomunikacijos įmonė, suteikusi galimybę Lietuvai, ką tik atgavusiai Nepriklausomybę, užmegsti nepriklausmonus ryšius su Vakarų pasauliu.

Šiuo metu “Omnitel” – viena didžiausių ir geriausiai dirbančių bendrovių šalyje, turinti daugiau kaip milijoną abonentų. Nuo 1996 m. “Omnitel” stabiliai užima Lietuvos mobiliojo ryšio rinkos lyderio pozicijas, o nuo 2001 metų yra didžiausia mobiliųjų telekomunikacijų bendrovė Baltijos šalyse.
2004 metais “Omnitel” tapo “TeliaSonera” grupės nare. Švedijos bendrovė “TeliaSonera” šiuo metu valdo 100 proc. “Omnitel” akcijų.

Įsiliejusi į “TeliaSonera” grupę “Omnitel” perėmė didžiausio Šiaurės Europos mobiliojo ryšio operatoriaus patirtį kuriant naujas paslaugas, diegiant naujus sprendimus ir technologijas.

“Omnitel” teikia paprastas naudoti paslaugas, kurios visose gyvenimo situacijose leidžia žmogui jaustis lengvai ir užtikrintai. Rūpindamasi klientų kasdieniu gyvenimu ir verslu, bendrovė įkvepia juos geriau išnaudoti telekomunikacijos paslaugų teikiamus pranašumus ir suteikia galimybę pirmiesiems išbandyti pasaulio naujoves. Bendrovė dirba taip, kad kiekvienas jaustųsi gavęs maksimalią naudą ir geriausią aptarnavimą.

Tai pasiekiama remiantis išsamiomis žiniomis apie klientus, partnerystės ryšiais ir ypač efektyvia veikla.

“Omnitel” 2003 m. apyvarta sudarė 769 mln. Lt.

“Omnitel” – patogaus ir patikimo ryšio bendrovė UAB “Omnitel” – didžiausia mobiliojo ryšio bendrovė Baltijos šalyse, “TeliaSonera” grupės narė. Bendrovė kuria bei teikia patikimas, naujoviškas, lengvai naudojamas plataus spektro telekomunikacijų paslaugas, skirtas perduoti balsą, vaizdus, duomenis, informaciją, pramogas ir finansines operacijas.
”Omnitel“ paslaugomis naudojasi per milijoną individualių klientų ir apie 70 proc. šalies verslo įmonių.

Bendrovės paslaugos apima visas gyvenimo sritis – namus, laisvalaikį, darbą, mokslą, verslą – todėl padeda ir išspęsti kasdienius buities klausimus, ir efektyviai valdyti stambius verslus.
“Omnitel” – aktyvi pilietinės visuomenės narė
Kaip įtakinga Lietuvos rinkos dalyvė ir verslo lyderė, “Omnitel” jaučia atsakomybę už visuomenės ir šalies gerovę. Bendrovė inicijuoja ir remia svarbius visuomenės gyvenimo projektus. Dalyvaudama LR Prezidento inicijuotoje programoje “Mokykla – informacinei Lietuvai”, bendrovė daugiau kaip dviem šimtams šalies bendrojo lavinimo mokyklų ir švietimo įstaigų dovanojo kompiuterius, įrengė interneto ryšį. Šiai programai skirta 8 mln. Lt.

“Omnitel” – viena iš informacinės visuomenės kūrimo šalyje iniciatorių. Bendrovė aktyviai dalyvauja verslo bendrovių aljanse “Langas į ateitį”, kurio tikslas – skatinti interneto naudojimą Lietuvoje, kelti šalies gyventojų kompiuterinį raštingumą, mokyti visuomenę naudotis internetu ir pasiekti Lietuvoje Europos Sąjungos interneto skverbties vidurkį.

Skatindamas interneto naudojimą, Aljansas Lietuvoje kuria nemokamus viešojo interneto taškus. Šiuo metu jau veikia 172 viešieji interneto centrai, 20 000 žmonių baigė nemokamus interneto kursus, o į Aljansą jau suburta 12 verslo partnerių ir 234 projekto dalyviai.

“Omnitel” nuolat teikia paramą šalies universitetams, garsiausiems muzikos festivaliams (Vilniaus festivaliui, Klaipėdos džiazo festivaliui, Pažaislio festivaliui), LTOK ir LKL, svarbiems pramoginiams renginiams Vilniuje ir kituose miestuose bei rajonuose.

“Omnitel” formuoja ir šalies įvaizdį pasaulyje. Bendrovės specialistai, dalyvaudami įvairiuose pasauliniuose renginiuose ir dalindamiesi patirtimi, kaip diegti naujausias technologijas, atlieka savitą verslo ambasadorių vaidmenį. Jie padeda kurti Lietuvos kaip technologiškai pažangios šalies įvaizdį įtakingiausiose specialistų konferencijose ir kituose tarptautiniuose renginiuose.
Apie mobiliąsias technologijas
Su naujausiomis technologijomis į Lietuvą “Omnitel” žengia dažniausiai anksčiau, nei kiti. “Omnitel” technologijų istorija: 1995 metais kovo 16 d. paleista pirmoji GSM bazinė stotis. Dabar “Omnitel” turi per 700 bazinių stočių.

1995 metais lygiagrečiai su GSM ryšiu buvo pradėtos teikti ir plėtoti komercinės interneto paslaugos.

1996 metais pradėtos teikti intraneto paslaugos.

1999 metais “Omnitel” pirmoji Lietuvoje įdiegė WAP protokolą duomenims perduoti ir žengė link mobiliojo interneto.

2000 metų pabaigoje “Omnitel” viena pirmųjų pasaulyje pradėjo diegti paketinio duomenų perdavio technologiją GPRS. 2001 metų vasarą GPRS technologija jau veikė visame “Omnitel” GSM tinkle, buvo įdiegti pirmieji komerciniai GPRS sprendimai.

2002 metais pasirašyta GPRS tarptinklinio ryšio (roaming) sutartis su kaimyninių šalių operatoriais LMT ir EMT. Dabar GPRS galima naudotis jau daugiau nei 19 šalių.

2002 metais “Omnitel” pirmoji Lietuvoje pristatė pasaulyje sparčiai populiarėjančią iliustruotų žinučių paslaugą MMS.

2002 metais “Omnitel” įdiegė WLAN (bevielį interneto tinklą).

2003 metais “Omnitel” pradėjo teikti nuolatinį DSL interneto ryšį.

2004 metais “Omnitel” pirmoji Lietuvoje įdiegė 3G technologiją.

Viena iš daugiau kaip 700 bazinių “Omnitel” stočių Omnitel“ praėjusių metų vasarą Kauno Laisvės alėjoje pristatė 3G technologiją – čia pradeda veikti trečioji Lietuvoje 3G mobiliojo ryšio zona.

“Omnitel” Lietuvoje įdiegė naujos, trečiosios kartos mobilųjį kartos ryšį, kuris vartotojams atveria iš esmės naujas galimybes bendrauti su pasauliu. Naujausia pasaulyje technologija leidžia mobiliuoju telefonu ne tik kalbėti, bet ir matyti. Gal kiek ir neįprastas posakis “Alio, aš jus matau!”, bet šiandien jis jau tampa realybe.

“Omnitel” naujosios 3G technologijos diegimą pradėjo nuo bandomojo pusės metų laikotarpio, skirto įrangos derinimui ir žmonių susipažinimui su 3G galimybėmis. Diegdama šį ryšį, “Omnitel” iškėlė pagrindinį tikslą: technologija turi tarnauti konkretiems vartotojams ir suteikti jiems naudos. Todėl nuo pat pirmųjų žingsnių 3G technologija įdiegiama kartu su realiomis paslaugomis ir konkrečiais sprendimais. 3G technologijos sprendimams naudoti yra skirti specialūs telefono aparatai.
Naujojo ryšio galimybės, įdiegtos Lietuvoje: Pirmasis ir pagrindinis 3G pritaikymas yra vaizdo skambutis – kai vienas pašnekovas mato kitą pašnekovą telefono ekrane.

Kitas 3G technologijos pritaikymas – televizijos vaizdo transliacija telefonu. Šis projektas surengtas kartu su LTV – pusę metų Gedimino prospekto zonoje žmonės galėjo naudotis vaizdo telefonais ir matyti Lietuvos nacionalinio kanalo transliaciją telefono ekrane.

Dar vienas 3G pritaikymo būdas Lietuvoje – vaizdo ir muzikinių klipų atsisiuntimas: į savo telefoną galima atsisiųsti vaizdo įrašą ir jį peržiūrėti.

Technologija sujungia ir kelias iki šiol egzistavusias galimybes – vienu metu tuo pačiu telefonu galima ir naršyti internete, ir kalbėtis su pašnekovu.
Prekybos salonas Kaune, “Molo” prekybos centre.
„Omnitel“ tinklas atsilaikė prieš Lietuvą siaubusį uraganą „Ervinas“ Didžiausias Lietuvoje „Omnitel“ mobiliojo ryšio tinklas, nuolatos palaikomas tinklų technologijų padalinio darbuotojų, atsilaikė prieš Šiaurės Vakarų Europą siaubusį uraganą „Ervinas“. „Gamtos stichijos metu Lietuvoje sutriko elektros energijos tiekimas, tačiau operatyvūs „Omnitel“ tinklą prižiūrinčių darbuotojų veiksmai leido minimalizuoti stichijos poveikį, – sakė Rolandas Ryliškis, „Omnitel“ viceprezidentas tinklų technologijoms. – Nors laikinų elektros tiekimo sutrikimų pasitaikė net 178 iš 700 bazinių stočių, tačiau operatyviai ir profesionaliai reaguojant 30-ies darbuotojų grupei, naudojant elektros generatorius, pavyko atsilaikyti ne tik prieš fizinius veiksnius (bokštai nenugriuvo, antenos liko pritvirtintos ir pan.), bet ir išlaikyti ryšio tinklo veiksnumą, kuris atitiko telekomunikacijų veiklos licencijos sąlygose numatytą ribą. Stengėmės, kad mūsų klientai pajustų kuo mažiau nepatogumų dėl stichijos sukeltų sutrikimų. “

Ekspertų teigimu, sekmadienį Lietuvą siaubęs uraganas, lyginant elektros tiekimo sutrikimus, buvo žymiai pavojingesnis nei prieš keletą metų siautėjęs uraganas „Anatolijus“. Anuomet elektros tiekimo sutrikimų buvo užregistruota 20-yje bazinių stočių.
„Omnitel“ tinklas pasiekė rekordą, atlaikydamas beveik keturiolika kartų didesnį srautą
Telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ mobiliojo ryšio tinklas pirmąją 2005- ųjų metų valandą pasiekė apkrovos rekordą, atlaikydamas beveik keturiolika kartų didesnę skambučių srauto apkrovą nei įprasta. Didžiausio „Omnitel“ tinklo abonentai pirmąją naujųjų metų valandą sėkmingai atliko net 1,8 mln. skambučių. Gruodžio 31 ir sausio 1 dienomis „Omnitel“ tinklu sėkmingai išsiųsta net 9 mln. trumpųjų žinučių – tai net 1,4 karto daugiau nei praėjusiais metais.

Pasak Rolando Ryliškio, „Omnitel“ viceprezidento tinklų technologijoms, įvairūs tinklo parametrai leidžia stebėti besikeičiančios visuomenės įpročius ir atitinkamai paruošti tinklą. Pavyzdžiui, abonentai vis daugiau sveikinimo skambučių pradeda besibaigiant seniesiems metams, tinklo apkrova pradeda augti jau 23 valandą. Įdomūs pokyčiai ir vertinant naujųjų metų sutikimo vietas – šiais metais be įprastos Katedros aikštės itin didelis skambučių srautas teko besivystančiam Belmonto pramogų centrui.

Trumpųjų žinučių siuntimo rekordas buvo pasiektas Kalėdų rytą, kai didžiausiu „Omnitel“ tinklu abonentai išsiuntė 7,25 milijono trumpųjų Kalėdinių sveikinimų. Tai net 70% daugiau, nei tinklo vartotojai siuntė praėjusiais metais.

Bendra „Omnitel“ tinklo apkrova 2004 metų rekordą pasiekė gruodžio 24 dienos rytą tarp 11 ir 12 valandų. Ji net 20,6% buvo didesnė nei eilinę 2004 metų gruodžio dieną, o 2003 metų gruodžio 24 dienos maksimumą lenkė 15,4%.

“Omnitel” GSM ryšys aprėpia 99 proc. šalies teritorijos. Šviesesne spalva pažymėtose vietose ryšys silpnesnis SAMPO SMS bankas “OMNITEL” mobiliojo telefono meniu
Nuo šiol SAMPO SMS banko vartotojai, “Omnitel” ir “Omnitel Extra” abonentai, mobiliojo banko paslaugų meniu galės įsidiegti savo mobiliajame telefone.

SAMPO SMS banko vartotojams – „Omnitel“ ir „Omnitel Extra“ abonentams, norintiems pasižiūrėti likučius savo banko sąskaitose ar įvykdyti mokėjimo pavedimus, nebereikės siųsti SMS žinučių specialiuoju numeriu. Šios paslaugos meniu jie galės įsidiegti tiesiog savo mobiliajame telefone.

“Supaprastinta SAMPO SMS banko paslauga leis mobiliųjų telefonų savininkams dar greičiau ir patogiau stebėti bei valdyti savo sąskaitas realiu laiku. Šiuo metu kas aštuntas SAMPO banko klientas naudojasi ir mobiliuoju banku, tikimės, kad patobulinta paslauga paskatins dar aktyvesni SAMPO SMS banko vartojimą”.- sako SAMPO banko elektroninės bankininkystės departamento direktorius Vygintas Rakauskas.
MPO SMS banku gali naudotis visi klientai, sudarę atitinkamą sutartį ir atsisiuntę SAMPO SMS banko paslaugų komplektą. Mobiliojo banko vartotojai gali sužinoti sąskaitų likučius, vykdyti pavedimus tarp savo sąskaitų ir gauti banko SMS pranešimus apie pasikeitimus sąskaitose.

„Nuo šiol mūsų klientams – SAMPO SMS banko naudotojams – nebereikės prisiminti SMS užklausų ir trumpojo numerio. Savo sąskaitas jie galės kontroliuoti labai lengvai – reikės tik vieną kartą nusiųsti SMS žinutę SAMPO arba SAMPO+ numeriu 1695 ir SAMPO SMS banko paslaugų katalogas bus automatiškai įdiegtas kliento mobiliajame telefone“, – sakė „Omnitel“ rinkodaros direktorius Giedrius Makauskas.
SAMPO SMS banko meniu mobiliajame telefone galės įsidiegti registruoti SAMPO SMS banko naudotojai, turintys naujos kartos „SIM plius“ korteles.

„Omnitel“ abonentai, seną SIM kortelę gali pasikeisti į naują bet kuriame „Omnitel“ salone.
2004m. Rugsėjo pabaigoje SAMPO banko ir antrinės bendrovės SAMPO banko lizingas konsoliduotas turtas buvo 1,421 mlrd. litų – 56 proc. Didesnis nei metų pradžioje (912 mln. litų). SAMPO paskolų portfelis nuo metų pradžios išaugo 66 proc. ir rugsėjo pabaigoje buvo 945 mln. litų. Šių metų rugsėjo pabaigoje SAMPO turėjo 317,6 mln. litų indėlių – 25,3 proc. daugiau nei metų pradžioje (253,4 mln. litų). SAMPO grupei mūsų šalyje taip pat priklauso bendrovės SAMPO gyvybės draudimas, SAMPO banko lizingas ir ne gyvybės draudimo bendrovė IF draudimas.
Bendrovė „Omnitel“ turi 1 mln. 226 tūkst. abonentų, jos paslaugomis naudojasi apie 70 proc. Lietuvos verslo įmonių.

“Omnitel” stendas buvo pripažintas geriausiu Infobalt 2004 parodos stendu.

Rašykite komentarą

-->