Studijoms.lt

Referatai, konspektai

Reklama ir firmos įvaizdis

Autorius: Mantas

[1.psl.5]“Reklama apibudinti gana keblu. Reklamos sąvokoje persipina ekonomikos, sociologijos ,psichologijos, kultūros, meno ir kiti klausimai. Taigi reklamos apibrėžimų gali buti keliolika.

Reklama – tai veiklos rūšis arba kaip tos veiklos rezultatas pagaminta produkcija , kurios tikslas yra pramones įmonių , paslaugu firmų , visuomeniniu organizacijų produkcijos pardavimas arba kitokiu įmonės uždaviniu sprendimas (realizavimas),platinant apie įmonės pačių įmonių pateikta ir apmokėtą informacija .Informacija apie įmonę turi buti suformuota taip ,kad stipriai paveiktu masine ar individualia sąmone, pasiektu pasirinkta vartotoju auditorija”

[2.psl.213] ‘Reklama galima apibudinti kaip sąmoningą , kryptinga ir planinga poveiki vartotojams , kai įmonė siekia tam tikru tikslu.’

Tokie reklamos apibrėžimai pateikiami lietuviu autorių literatūroje kurios dar nėra daug .Vis dėl to tai yra naujove , besiveržianti i mūsų gyvenimą. Dabar Lietuvoje jau yra keletas reklamos agentūrų . Jos jau stipriai užėmusios pozicijas rinkoje ir turi gan daug specialios aparatūros skirtos reklamoms masinėse informacijos priemonėse. Jose dirba daug garsiu meno žmonių. Pasak vienos reklamos kompanijos darbuotoju , dabar reklamos kompanijos sugebėtų padaryti užsienietiško lygio reklamas , bet Lietuvoje nedaugelis firmų gali skirti pakankamai pinigu joms padaryti. Tai yra labai brangu. Pvz.: vieno normalaus klipo transliavimas per LNK televizija kainuoja apytiksliai 10000 lt ,o palyginimui ,Ostankino televizijoje , kurios auditorija gerokai didesne , kaina yra dešimt kartu didesne Amerikos Teksaso universiteto profesorių geros reklamos apibudinimas yra toks [3.psl.7] “Geros reklamos yra tos reklamos , kurioms parinkta tinkama strategija , turi originalia , kūrybinga koncepcija, parenkama teisinga pranešimo forma.”
Svarbiausiu reklamos priemonių platinimo klasifikacija [1.psl.12]

1.Reklama spaudoje :laikraščiai (tarptautiniai , nacionaliniai , vietiniai – populiarus , bendrojo pobūdžio specializuoti); žurnalai ( tarptautiniai , nacionaliniai , vietiniai – populiarus , bendrojo pobūdžio , specializuoti)

2.Spausdinta reklama : prospektai , katalogai ; žinynai . lapeliai , informaciniai laiškai ir panašiai.; įvarus kiti.

3.Reklama informacijos priemonėmis : radiju (tarptautiniu , nacionaliniu , vietiniu ); televizija (tarptautine , nacionaline , vietine ); kabeline televizija

4.Pašto reklama : tiesioginis reklamines medžiagos išsiuntimas paštu ; tiesioginis videokasečių ir videodisku išsiuntimas paštu .

5. Išorine reklama : nestandartiniu parametru plakatai (masiniai – atlikti tipografiniu būdu arba piešti individualiai); dujomis apšviesti statiniai ; roleriai ; mažu parametru plakatai.

6. Kino (video) reklama: kino ( video ) filmai ; slaid – filmai ; poliekraniniai filmai.

7. Reklama ant transporto priemonių : užrašai ir piešiniai ant išorinio transporto priemonių paviršiaus ; plakatai , piešiniai , lipdukai transporto priemonių salonuose .

8. Reklama pardavimo vietose : vitrinos ; iškabos , užrašai , ženklai , atkreipiantys demesi daiktai ; ipakavimas ; etiketes.

9. Kitos reklamos rušys : parodos ir muges ; susitikimai , seminarai , pasisakymai ; kompiuterizuoti reklamines informacijos šaltiniai ; kuponai , nuolaidos ir t.t. ; suvenyrai , varžybos , loterijos ; isimenanti reklama ( ipakavimo popierius , lipni juostele su išspausdintais reklamos ženklais ir pan. ) ;ivairios kitos. “

Reklamos procesas
Reklamos procesas susideda iš keturiu dalyviu. Pirmas iš ju tai reklamos užsakovas . Jis užsako reklama agenturoje . Praktiškai bendravimas vyksta tarp agenturos ir firmos marketingo skyriaus (jeigu toks yra , priešingu atveju agetura pati apsprendžia užsakymo savybes ). Antras proceso dalyvis yra reklamos agentura .Ji užsakovams teikia tokias paslaugas . [1.psl.17]

“*** Tiria prekes , rinkas ir vartotojus tokios apimties , kuri reikalinga reklamos kampanijoms pagristi ir reklamos idejims parengti ;

***rengia kompleksiniu reklamos programu koncepcijas ir planus – grafikus ;

***rengia reklamos originalu ir reklamos spausdinima bei skelbima masines informacijos ir kitose reklamos platinimo priemonese ;

***organizuoja parodas , muges ir su tuo susijusias reklamos priemones ;

***organizuoja ir praveda reklaminius – techninius seminarus bei spaudos konferencijas ;

***ruošia , gamina , montuoja ir techniškai aptarnauja išorines reklamos priemones ;

***gamina , igarsina ir dubliuoja i užsienio kalbas , tiražuoja , organizuoja reklaminiu video – ir kino filmu demonstravima ;

***rengia ir tiekia reklaminius suvenyrus ;

***užtikrina spausdintos reklamos produkcijos poligrafini atlikima ;

***kuria video – ir radio klipus ;

***rengia prekiu ženklus ir firmos stiliu , ipakavima ;

***irengia prekybos sales , vitrinas ;

***siuncia paštu reklamine medžiaga

***atlika skubias video – , foto , filmavimo paslaugas .”

Trecia procese yra reklamos platinimo priemone . Tai paprasciausiai masines informacijos priemones per kurias reklamos žinutes pasiekia vartotoja .

Paskutinis kuri pasiekia reklamine informacija yra vartotojas , kuris ja priima ir panaudoja savo poreikiams .
Profesonaliu reklamu charakteristika [3.psl.6]

Taisykle : profesonalios reklamos yra orginalios strategiškai suderintos ir puikiai pagamintos .

Kas padaro reklama profesonalia ir pavercia ja klasika?

Kas vercia tikras reklamas pasilikti žmoniu galvose ? Kodel kai kurios reklamos leidžiamos metu metus arba net dešintmecius Pvz [3.psl.30]. Marlboro reklamine kompanija , sukurta Leo Burnett’o agenturos yra viena sekmingiausiu kompaniju visais laikais .[3.psl.17] Leo Burnett’o kompanija 1987 metais buvo tarp dešimt didžiausiu reklamos agenturu pasulyje . Jos metu pelnas 2,461.8 milijonai doleriu. ; Taip pat “Coca – cola “ jau žinoma mus seniai..ir daugelis kitu .[3.psl.6]Visa tai yra del to kad profesonaliu reklamu gamintojai vartoja labai ivairia technika: garsenybes , oratoriu fantastiški charakteriai , vaikai ir gyvuleliai , muzika , drama , reikšmingas ivaizdis.

Firmos stilius
Kiekviena firma kažkokiu tai budu stengiasi išsiskirti tarp konkurentu , formuodamos savo organizacijos ivaizdi . Taip sukuriamas firmos stilius .[1.psl.57]

“I firmos stiliaus sistema ieina tokie elementai :

*prekes ženklas – užregistruotas nustatyta tvarka žymejimas , padedantis atskirti savos firmos prekes nuo kitu firmu gaminiu ;

*logotipas – specialiai parengtas originaliai parašytas pilnas ar sutrumpintas firmos pavadinimas ;’

*firmos šukis – trumpas , lakoniškas posakis , t.y.firmos devizas ;

*firmos blokas – sujungtas i kompozicija ženklas ir logotipas , taip pat ivairus paaiškinamieji užrašai (šalis , pašto adresas , telefonas ir teleksas , banko rekvizitai) , dažnai ir firmos šukis ;

*firmos spalva (spalvos);

*firmos šriftu komplektas;

*firmos konstantos (formatas , firmine šrifto garnitura);

*firmos blankai , vokai , vizitines korteles ;

*firmos kvietimai , sveikinimai , vokai sveikinimams ;

*firmos aplankai reklamos medžiagai ir dalykiniai dokumentacijai ;

*dizainerio parengti darbai : istaigos , gamybiniu ir kitu patalpu vidaus interjiero sutvarkymas ;

*kostiumu ir specialiuju drabužiu dizainas ;

*firmos pakuote.”

Išvada
Apibendrinant galime pasakyti kad reklama svarbi dviem požiuriais: ekonominiu ir socialiniu. [2.psl.231] “Ekonominiu požiuriu reklama padeda subalansuoti pasiula su paklausa ; orientuotis vartotojams esamoje prekiu ivairoveje ir gausoje ; formuoti vartotoju poreikius ; tobulinti gamyba ; tirti rinka bei ja formuoti ; racionalizuoti prekiu pardavima ir pan. Reklama svarbi ir socialiniu požiuriu . Skiepydama ir ugdydama šiuolaikini gyvenimo buda , reklama padeda diegti naujas pažangias pažiuras , lavinti estetini skoni.

Reklamos tikslai yra šie:

*supažindinti potencialius vartotojus su tam tikra preke , jos kaina , pateikimo vieta ir pan.

*priversti potencialu vartotoja galvoti apie prekes isigijima ;

*priversti potencialu vartotoja noreti tam tikros prekes ir pan.”

Naudota literatūra:

1.Maryte Ceikauskiene. “Reklama ir firmos ivaizdis”- Vilnius :Lietuvos informacijos institutas , 1997

2. R. Virvilaite , I. Valainyte “Strateginis marketingo valdymas’-Kaunas: Technologija1996

3. W. Wells, J. Burnett, S. Moriarty.”Advertising . Principles and Practice’-New Jersey 1989.

Rašykite komentarą

-->