Marketingo pagrindai
Autorius: Rūta
Narketingo aplinka- tai visuma jėgų veikiančių už įmonės ribų ir turinčių (galinčių turėti) teigiamą ar neigiamą poveikį įmonės marketingo veiklai. Marketingo aplinka sudaro mikroaplinka ir makroaplinka.
Mikroaplinka- tai veiksniai, kurie tiesiogiai įtakoja įmonę, tačiau gali neturėti jokio poveikio įmonės konkurentams. Ją sudaro tokie elementai:
• Vartotojai
• Tiekėjai
• Tarpininkai
• Konkurentai
• Kantaktinės
auditorijos
Vartotojai gali būti individualūs namų ūkiai, organizacijos. Atliekant vartotojų analizę reikia praeiti tokius etapus:
1. tikslinis rinkos nustatymas
2. vartotojų motyvacijos išaiškinimas
3. vartotojų nepatenkintų poreikių nustatytmas
Tikslinė rinka- rinkos dalis, į kurią įmonė nukreipia savo jėgas.
Tarpininkai gali būti:
• prekybiniai
• marketingo
Prekybiniai- kurie perima prekes ir užsiima realizavimu.
Kontaktinės auditorijos- susiklosčiusios grupės:
1. finansinių sluoksnių
2. žiniasklaidos
3. savo darbuotojų ir tarnautojų
4. plačiosios visuomenės
5. vietinės
6. valdžios organų