Studijoms.lt

Referatai, konspektai

Lietuvos lengvoji pramonė

Autorius: Virginija

Pramonės svarba Lietuvos ekonomikai pastaraisiais metais nesumenko – šis sektorius sukuria apie ketvirtadalį BVP, pramonės produkcija sudaro net 97 proc. visų išvežamų prekių , tuo tarpu paslaugų eksportas kol kas yra keturis kartus mažesnis nei prekių . Pramonės plėtra tiesiogiai skatina didmeninę prekybą, statybą, transporto veiklą, o maisto pramonės būklė turi didelės įtakos žemės ūkiui. Kadangi daugiau kaip pusė pramonės gaminių eksportuojama, šio sektoriaus rodikliai labai priklauso nuo aplinkinių rinkų situacijos bei Lietuvos įmonių lankstumo ir agresyvumo. Kintant tarptautinio ūkio konjunktūrai, pramonės raida pastaraisiais metais buvo banguota.

Lengvosios pramonės šakoje dirbo daugiausiai dirbančiųjų – pernai jų dalis visoje pramonėje išankstiniais duomenimis sudarė 21,4 proc., tuo tarpu sektorius sukūrė tik 14,2 proc. pramonės pridėtinės vertės. Eksportuota beveik 90 proc. pagamintos produkcijos, didžioji jos dalis – i ES. Vis dėlto pastaraisiais metais lengvoji pramonė plėtojosi lėtai, o 2002 m., Statistikos departamento duomenimis, gamyba net sumažėjo. Sektoriaus įmonės pernai sukūrė 1,8 proc. mažiau pridėtinės vertės palyginamosiomis kainomis nei 2001 m., jų apyvarta ir produkcijos eksportas sumenko maždaug 7 proc. (žr. Diagramą 1), nors po kelerių metų pertraukos pagaliau gautas šioks toks pelnas. Materialinės investicijos i aprangos ir tekstilės pramonė pastaraisiais metais nebuvo įspūdingos. Pernai jos buvo maždaug tokios pat kaip vidutiniškai per metus 1997–2000 m. laikotarpiu ir sudarė tik 4,4 proc. atitinkamo pramonės rodiklio. Per pastaruosius dvejus metus TUI dydis net absoliučiai sumažėjo. Nors Lietuvos lengvoji pramonė turi gilias tradicijas, jos perspektyvos yra labai neaiškios. Nuo 2005 m. pasaulio rinkose liberalizuojama prekyba tekstile, o tai lems Kinijos ir kitų Azijos šalių prekių antplūdį ES. Mūsų įmonių gaminiams bus sunku konkuruoti su pigia ir palyginti kokybiška Rytų šalių produkcija. Kol kas Lietuvos tekstilės prekės turi neblogą reputaciją Vakarų Europoje, ypač auga eksportas i Didžiąją Britaniją. Užsienio bendrovės perkelia gamybą i Lietuvą, tačiau jau pastebimos ir kitokios tendencijos – mūsų šalies įmonės ieško subrangovų Rytuose, kur darbo jėga kur kas pigesnė. Augant vidutiniam darbo užmokesčiui Lietuvoje, ši tendencija dar labiau sustiprės. Sektoriaus lyderis tebėra Utenos trikotažas, kuris pernai pasiekė 130 mln. Lt apyvartą ir uždirbo 15,8 mln. Lt grynojo pelno

.

Istorija

Verslo filosofija

B “Utenos trikotažas” misija – trikotažo ir lengvų viršutinių aukštos kokybės rūbų gamyba prekybos tinklams trumpiausiais terminais ir konkurencine kaina.

AB “Utenos trikotažas” šūkis – nuolatinis tobulėjimas.

AB “Utenos trikotažas” deklaruoja:

 Būsime tekstilės verslo lyderiai Lietuvoje

 Konkuruosime su geriausiais Pietų Europos ir Turkijos gamintojais

 Parduosime prekes prekybos tinklams tiesiogiai

 Palaikysime gerus santykius su verslo partneriais

 Sparčiai įsisavinsime informacines technologijas

 Mokysimės iš konkurentų, verslo partnerių ir savo klaidų

 Bendradarbiausime ir tarsimės svarbiausiais bendrovės vystymo klausimais

 Skirsime lėšų ne tik bendrovės technologijoms ir informacinėms sistemoms vystyti, bet ir darbo aplinkai gerinti

 Saugosime savo sveikatą ir mus supančią aplinką AB “Utenos trikotažas” pripažįstamos vertybės:

Puslapiai: 1 2 3 4 5 6 7

Rašykite komentarą

-->