Studijoms.lt

Referatai, konspektai

Japonija

Autorius: Dalius

KLASIKINS VAIZDUOJAMASIS MENAS

Japonų “Noh” drama yra ypač stilizuotas scenos menas, kurį istorija mena jau 700 metų.Turtingas simboliais, “Noh” yra įsišaknijęs į senovines sintoistines apeigas ir yra vaizduojamas ant platformų, kurios dengia šventyklų stogus. Aktoriai dėvi kaukes, jų judesiai stilizuoti, o drabužiai tiesiog pritrenkiantys.

“Kabuki” teatras – pasaulietiška drama. Čia vyrauja ryškus grimas, įspūdingi kostiumai ir priedai, taip pat jaudinantis pasirodymas, kuri sudaro kovos su kardais, šokiai ir netgi aktorių skrydžiai virš auditorijos.


“Bunraku” yra įmantrus lėlių teatras, kuriame trys lėlininkai valdo trijų ketvirtadalių natūralaus dydžio medines ir porcelianines lėles, su pasakojimu. Bunraku – tai egzotiškas ir vaizdingas išgyvenimas.


MENAS

Tarp vietinių menų yra tipiškų, tokių kaip “Ikebana” arba gėlių menas, glaudžiai susijęs su Zen budistų arbatos gėrimo ceremonija, “Ikebana” įkūnija gamtos simboliką ir prciziškumą. Ikebanos meno moko daug japonų mokyklų, kai kurios netgi siūlo kursą anglų kalba.

Arbatos gėrimo menas, vadinamas “Chanoyu” – estetiškas sielos apvalymo kultas, kuris buvo labai populiarus tarp valdančių samurajų. Dabar galima pamatyti “Chanoyu” demonstravimą kai kuriose svarbesnėse mokyklose ir viešbučiuose , taip pat parduotuvėse.

Ikebanos tikslas – parodyti gamtos grožį, kuriant gėlių kompozicijas. Tačiau ikebana – ir saviraiškos būdas. Net naudodami vienodas medžiagas, įvairūs žmonės išreiškia skirtingą nuotaiką. Tikro ikebanos meistro negali patenkinti vien išorinis gėlių grožis. Jis nori, kad jos prabiltų žmonėms suprantama kalba. Tik sekdamas mokytoju, išmokęs ikebanos metodų, mokinys gebės šiuo menu išreikšti savo jausmus ir mintis.

Japonų “ikebanos” sąvokai Vakarų kalbose iki šiol nesurasta tikslaus atitikmens. Vakaruose sakoma: “gėlių komponavimas” arba “puokščių kūrimas” neatskleidžia ikebanos esmės.

Kartais hieroglifai “ike-bana” pažodžiui verčiami kaip “gyvos gėlės”, arba kaip “gėlės, kurios gyvena”. Tačiau ir šis apibrėžimas ne visai tikslus. Nes pirmas skiemuo “ike” reiškia ne tik “gyventi”, bet yra veiksmažodžio “gaivinti”, “atskleisti” forma, priešinga veiksmažodžiui “slopinti”. Todėl pasakymą “ikebana” galima išversti – “padėti gėlėms atsiskleisti”.

Ikebana – tai menas, sukurtas nacijos, kuri per ilgus amžius mokėsi elgtis su gamta kaip su grožio lobynu. Ikebanos meną liaudis mėgsta, kad jis prieinamas, kad padeda žmogui net ir skurde pasijusti dvasiškai turtingam.

Posakį “jis moka gyventi” japonai supranta savaip. Pasak jų, žmogus, mokantis gyventi, mato gyvenimo džiaugsmus ten, kur kiti to nepastebi.Arbatos gėrimo ceremonija moko surasti grožį kasdienybėje. Tai meno susiejimas su gyvenimu. Jei aistros, kunkuliuojančios žmogaus sieloje, sukelia tam tikrus judesius, tai, pasak arbatos gėrimo ceremonijos meistro, yra ir tokių judesių, kurie geba veikti sielą, ją nuraminti. Griežtai nustatytais judesiais, jų grožiu ir ritmingumu arbatos gėrimo ceremonija sukuria sielos ramybę – tokią būseną, kai žmogus tampa itin jautrus visuotiniam gamtos grožiui.

Arbatos gėrimo ceremonijoje dalyvauja ne daugiau kaip penki žmonės. Net jeigu arbata geriama dieną, kambaryje turi būti prieblanda. Kiekvienas daiktas – paženklintas laiko. Tėra tik dvi išimtys – baltutėlė lininė staltiesė ir samtis, padarytas iš bambuko,- jie švarutėliai ir naujitelaičiai. Kambarys arbatos gėrimo ceremonijai ruošiamas pabrėžtinai kukliai, įkūnijant klasikinį japonų grožio supratimą. Bet šis pabrėžtinas kuklumas ar net skurdas kartais labai

Puslapiai: 1 2 3 4 5 6 7

Rašykite komentarą

-->