Studijoms.lt

Referatai, konspektai

Eurotunelis

Autorius: Indrė

Eurotunelis, tunelis per Lamanšą – geležinkelio tunelis, jungiantis kontinentinę Europą su Britanijos sala, nutiestas per Lamanšo sąsiaurį. Vienas iš žymiausių XX a. statinių. Ilgą laiką buvo ilgiausias pasaulio tunelis (dabar Seikan Tunnel, Japonija).

Tunelio ilgis apie 50,5 km. 39 km yra po vandeniu (didžiausias rodiklis). Tunelio vieta nuo vandens paviršiaus siekia 115 metrų. Jo statybos truko  septynerius metus. Tiltas buvo atidarytas 1995 m. gegužės 6d.. Šio didžiulio tilto statyba kainavo 13 mlrd. eurų. Per diena Eurotuneliu nuvažiuoja nuo 400 iki 600 traukinių, kurie yra 650 – 775 metrų ilgio ir kurių greitis siekia 140 – 160 km/val.

Mintį sujungti Jungtinę Karalystę or Prancūziją sausumos tiltu dar 1751m. pasiūlė prancūzas Nikolas Dasmarets. Buvo ne kartą imtas konkrečių darbų, bet įgyvendinti tokį sumanymą trukdė techninės, politinės, financinės kliūtys. Tik XXa. Pabaigoje svajonė išsipyldė.

Eurotunelis yra vienas iš svarbesnių praėjusio amžiaus indžinerinių projektų ir dažnai vadinamas aštuntuoju pasaulio stebuklu. Jo statyboje dalyvavo daugiau kaip dešimt tūkstančių žmonių, iškasta septyni milijonai tonų grunto. Tunelį sudaro trys dalys : du didesnio skersmens geležinkelio tuneliai ir siauresnis pagalbinis. Specialūs traukiniai vežioja kelevius tarp Londono, Paryžiaus ir Briuselio.

Šis tunelis tarsi judantis greitkelis. Abejose jo pusėse yra didžiuliai automobilių terminalai, kuriuose vyksta krovimo darbai. Viename terminale lengvieji automobiliai įvažiuoja į dviejų aukštų vagoną, o kitoje tunelio pusėje esančiame terminale išvažiuoja. Vienas toks traukinys gali gabenti 200 lengvųjų automobilių. Krovininiai automobiliai bei autobusai pritvirtinami ir vežami atviruose vagonuose. Tokį sąstatą sudaro apie trisdešimt platformų. Mašinų krovimas ir iškrovimas trunka apie 40 min.

2004 metais Eurotuneliu buvo pervežti 2 276 675 keleiviai, 2 101 323 automobiliai, 1 281 207 sunkvežimiai su priekabomis, 63 467 autobusai.

Finansavimas

Finansavimas – viena iš opiausių Eurotunelio problemų. Tunelio statyba kainavo apie 10 milijardų svarų sterlingų. Nors juo pervežama apie 66% visų geležinkeliais vežamų krovinių iš Europos į Britaniją, tunelis yra nuostolingas.

Nelegalūs emigrantai

Tunelis yra gana paprastas būdas patekti į Jungtinę Karalystę. Prancūzijoje, šalia tunelio, buvo įsteigtas emigrantų centras, kuriame emigrantai laukdavo leidimo vykti į   Jungtinę Karalystę. Kai kurie nesulaukę leidimo bandė nelegaliai vykti tuneliu. Yra keli būdai tai padaryti:

  • Vykti keleiviniu traukiniu. Atidarius tunelį muitininkai beveik netikrindavo keleivių dokumentų. Šiuo metu tai retas patekimo būdas, nes muitininkai dėl didelio emigrantų kiekio pradėjo griežčiau tikrinti keleivių dokumentus.
  • Vykti krovininiame konteineryje. Tai populiariausias būdas, bet kartu ir pavojingas. Viename traukinyje buvo rasti uždusę 52 azijietiškos kilmės žmonės.
  • Pereiti tunelį. Sunkiausias ir pavojingiausias būdas. Per visą tunelio istoriją tik keliems žmonėms pavyko pereiti tunelį.

Rašykite komentarą

-->