Studijoms.lt

Referatai, konspektai

Automobilių techninė mechanika

Autorius: Domantas

AUTOMOBILIŲ ARDYMAS Į AGREGATUS IR SURINKIMAS

1.Sunkvežimio ardymas

Ardydami pasirenkame automobilį KAMAZA3-5511.

Pasiruošimą ardymui pradėjau nuo to, kad mašiną įsivariau į plovyklą. Ten mašiną apiplovęs vandeniu aukšto slėgio srove . Išmušinėjęs visus nešvarumus nuo ardomųjų detalių aukšto spaudimo vandens srove įvarau mašiną į mechanines dirbtuves ir užvarau ją ant remonto duobės. Po to kranbalkio pagalba prieš tai atsukus pakilimo stūmoklį. Prikeliame “kuzavą”, kad galėtume atjungti laikomąjį apsauginį trosą ir galėtume atkaišiuoti “kuzavo” laikomuosius kaiščius. Visa tai padarę “kuzavą” nukeliame šalin. Taip mums lengviau prieiti prie toliau ardomų mechanizmų. Atfiksuojame ir atverčiame mašinos kabiną. Dabar mums bus lengviau prieiti prie variklio, nes antras veiksmas ir bus variklio bei pavarų dėžės ėmimas lauk. Atsijungiam elektros laidus , vandens aušinimo šlangas, oro vamzdelius, oro filtrą. Atsukame ir atjungiame kardaninę pavarą. Nuimame radiatorių , kad būtų lengviau iškelti variklį su pavarų dėže iš rėmų.Atsukame dujų išmetimo vamzdžius nuo kolektoriaus .Tada atsukę keturis laikomuosius variklio bei pavarų dėžės varžtus su kranbalkio pagalba iškeliame variklį su pavarų dėže lauk. juostas ir kranbalkio pagalba nukeliame baką ant žemės. Jį iškėlę padedame ant specialaus stendo.Toliau nuimame kuro baką. Atsukę kuro padavimo ir grįžtamuosius vamzdelius atsukam laikomąsias bako dviToliau nukeliame kabiną.Atjunginėję elektros laidus, atjungsime nuo vairo kolonėles ,vairo rato mechanizmą.Po to atsukame priekinėje dalyje dvylika laikomųjų kabinos varžtų ir kranbalkio pagalba nukeliame mašinos kabiną, kurią padedame ant paruoštų ‘ožiukų’. Kranbalkio pagalba pakeliame priekinę dalį automobilio ir po vienu pakišam “ožiuką”, bet taip , kad jis nemaišytų priekinio tilto nuėmimui. Nuimam priekinius ratus. Atjungiam traukes, atsukam tvirtinimo varžtus ir kranbalkio pagalba nuleidžiame priekinį tiltą ant žemės. Toliau pereisime prie galinių tiltų. Atsukę balansyrų varžtus, kuriais jie tvirtinami prie kronšteinų, kurie sujungti su automobilio rėmais.Mes galime kranbalkio pagalba prikėlus galinę dalį automobilio abu tiltus išstumti iš po rėmų. Po to pakišam po rėmais “ožiukus”ir padedame rėmus ant jų. Abu tiltai lieka kartu. Norint juos atskirti reikia kardaninę pavarą , reaktyvines traukes ir atšplintuoti linges.Bet mes jų neardysime, paliksime kaip vieną didelį agregatą. Dar galime atjungti oro talpas ,liaudyje vadinamus resiveriais. Tereikia tik atsukti vamzdelius, kurie prijungti prie resiverių ir atleisti įtempimo juostas. Resiverius nukelti ar nuimti galima rankomis, jie nelabai sunkūs.

2.Sunkvežimio surinkimas, derinimas

Surinkimas tokia pat tvarka, tik iš antro galo, bet variklio su pavarų dėže įkėlimo patogumui mašinos kabiną uždėti jau esant įkeltam varikliui.Surinkus mašiną reikia viską sutikrinti, suderinti.Pvz. sureguliuoti sankabą prieš tai papildžius į sistemą skysčio, kurio nubėgo atjungus vamzdelius nuo sankabos stiprintuvo Papildyti skysčio į vairo stiprintuvą ir nuorinti sistemą. Patikrinti ar niekur neina iš sistemos oras po vamzdelių ir resyverių atjunginėjimo. Sukelti stabdžių kalades, nes jas buvome suleidę, kad galėtume išstumti galinius tiltus iš po rėmo. Patikrinam stabdžius. Užpumpuojam kuro į siurblį rankinės pompos pagalba. Užpilame vandens į aušinimo sistemą. Uždedame ant išmetimo vamzdžio dūmų
surinkėją , be to dar sujungiame ventiliatorius, kurie trauklia dūmus iš dirbtuvių lauk. Tada bandome užvesti ir dar kartą viską sutikrinę ir pervaržę važiuojam iš dirbtuvių lauk. Mūsų mašina paruošta darbui.
3.Lengvųjų automobilių ardymas

Ardymui pasirinkau automobilį VW PSSAT B5. Pradėkime nuo to, kad apsiplausime automobilį. Išmušinėsime spaudimine srove šlango pagalba vandeniu visą važiuoklę kiek tai įmanoma švariau.Toliau mašiną įsivarome į remonto dirbtuves, kur yra automobilių keltuvas, kad būtų lengviau dirbti. Pasikeliame automobilį keltuvo pagalba ir pradedame ardyti. Pirmiausia atsisukame ir nuimame ratus. Po to nusiimame apatinį variklio apsauginį dangtį. Kai nuimam dangtį pradedame ruoštis variklio ėmimui lauk, kuris išsikelia kartu su pavarų dėže. Kad galėtume iškelti variklį reikia nusiimti priekinio buferio apdailą, po to nuima buferio kronšteiną.Po to reikia išsileisti aušinimo skystį, nes reikės imti lauk aušinimo radiatorių. Atsukę radiatoriaus tvirtinimą , atjunginėję šlangus išimame radiatorių lauk. Atjungiame akumuliatoriaus klemas. Atsijunginėjame elektros laidus, maitinimo sistemos.Po atjungiame išmetimo sistemos vamzdžius nuo kolektoriaus. Atjungiame valdymo trosus, traukes. Atsijungiam varančiuosius pusašius.  Atjungiam sankabos hidraulinę jungtį.Atsukame variklio ir pavarų dėžės tvirtinimo varžtus ir kranbalkio pagalba iškeliame variklį, bei pavarų dėžę. Variklį pastatome ant spec.”ožiuko”. Atsileidus priekinius ir galinius, bei viršutinius tvirtinimo varžtus išimame priekinį tiltą. Išėmus priekinį tiltą bandysime išimti galinį. Atsijunginėjus rankinių stabdžių troselius, hidraulinio skysčio žarneles.Toliau atsijungiame viršutinius amortizatorių tvirtinimo taškus. Atjungę galinio tilto tvirtinimo taškus išimame galinį tiltą. Dar galime išimti išmetimo sistemą, kuri laikosi ant pakabintų laikomųjų
guminių jungčių.

4.Lengvojo automobilio surinkimas. Automobilis VW PASSAT B5. Surinkti galima nebūtinai tokiu pat eiliškumu, kaip išardėme. Galime pradėti nuo priekinio tilto. Įdėjus priekinį tiltą įsikeliame variklį su pavarų dėže viską suvaržę ir sujunginėję. Dedame radiatorių, bei oro filtrus. Surenkame priekinę mašinos dalį, uždėdami buferio kronšteiną bei
buferio apdailą. Sujungiam varančiuosius pusašius. Surinkę , suvaržę ir sujunginėję priekinį tiltą galime uždėti priekinius ratus. Pajungiame išmetimo sistemą.Sujunginėjame pavarų dėžes traukes, bei sankabos hidraulines žarneles. Kai priekyje viskas bus padaryta, galime pereiti į galinę automobilio surinkimo dalį. Įdedam galinį tiltą. Sujunginėjame
stabdžių žarneles, rankinių stabdžių troselius. Kai viską sujunginėjame, bei suvaržysime, sudedame galinius ratus. Surinkimo būdų gali būti įvairių. Nebūtinai yra išsaugomas eiliškumas.

5.Automobilio derinimas .Automobilis VW PASSAT B5.Surinkę automobilį deriname priekio apdailos detalių montažinius tarpelius. Visų sujungimų, oro kanalų, vandens kanalų chermetiškumą. Visas sistemas užpildom joms skirtais skysčiais.Stabdžių bei sankabos sistemas nuorinam ir patikrinam chermetiškumą. Patikrinam kuro sistemos chermetiškumą, bei išmetimo sistemos chermetiškumą. Kadangi perrinkinėjant visos pagalvės (variklio bei pavarų dėžės) ne visada atsistoja į pradinę padėtį. Reikia kol mašina tebėra ant keltuvo užvesti mašiną, atleidus pagalves nuo
variklio ir pavarų dėžės vibravimo viskas grįžta į ankstesnę padėtį. Tokius derinimus galima padaryti ir pagal gamyklos gamintojos nustatytus matmenis. Dar galime patikrinti dujų išmetimą, bei priekinių ratų suvedimą ar išvirtimą. Kai viskas patikrinta mašina yra paruošta eksplotavimui.

Rašykite komentarą

-->